Minimal Design

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it ...

Easy to use theme’s admin panel

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it ...

Featured posts

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it ...

Hello, I am Vk bhardwaj and i do awsome Blogger Template Designs for your blog, download templates at Www.BestTheme.Net. Thanks A Lot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tajuk Hari Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Islamic Widget




TUDUNG / JILBAB PUN TERTULIS "WAJIB" DALAM ALKITAB CHRISTIAN

السلام عليكم
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله.اما بعد

Lazimnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir apa agama itu benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat di lokap/penjara yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ramai, tapi yg salah pun ramai sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.
-------------------------
Dan salah satu ajaran yg sudah ditinggalkan & dihina oleh ummat chrisitian itu ialah TUDUNG/JILBAB.

Seringkali, umat kufar tak suka & menghina muslimah yg bertudung/jilbab, bahkan selalunya mereka berlaku tak adil pada muslimah itu, meski di kerajaan/negeri dengan mayoriti Islam.

Ada pulak Islam Liberal, dengan mengaku muslim tapi membenci Islam, mengatakan jika tudung/jilbab itu tak wajib, rambut itu bukan aurat, demi kebebasan wanita, hak azasi dan hal lainnya.

Kita tak payah risau dengan segala celaan orang yg mencela, kerana dia orang kufar lah yg tak membaca alkitab christian mereka dengan hati kecil mereka yg jujur.

Jika tudung benar, apa buktinya???
Jika tudung salah, apa buktinya???

Tudung/jilbab pun diwajibkan oleh alkitab christian. Sy cakap seperti ini bukan menurut hati sy, tapi sy selalunya cakap dengan BUKTI TERKUAT, yaitu dari kitab masing-masing agama kerana kitab itu diakui "katanya" sebagai perkataan TUHAN.

Tudung muslimah pun diwajibkan oleh alkitab christian.

1 Korintus 11:5 Tetapi tiap-tiap perempuan yang berdoa atau bernubuat dengan kepala yang tidak bertudung, menghina kepalanya, sebab ia sama dengan perempuan yang dicukur rambutnya.

11:6 Sebab jika perempuan tidak mau menudungi kepalanya, maka haruslah ia juga menggunting rambutnya. Tetapi jika bagi perempuan adalah penghinaan, bahwa rambutnya digunting atau dicukur, maka HARUSLAH IA MENUDUNGI KEPALANYA.

11:7 Sebab laki-laki tidak perlu menudungi kepalanya: ia menyinarkan gambaran dan kemuliaan Allah. Tetapi perempuan menyinarkan kemuliaan laki-laki.

11:8 Sebab laki-laki tidak berasal dari perempuan, tetapi perempuan berasal dari laki-laki.

11:9 Dan laki-laki tidak diciptakan karena perempuan, tetapi perempuan diciptakan karena laki-laki.

11:10 Sebab itu, PEREMPUAN HARUS MEMAKAI TANDA WIBAWA DI KEPALANYA oleh karena para malaikat.

11:11 Namun demikian, dalam Tuhan tidak ada perempuan tanpa laki-laki dan tidak ada laki-laki tanpa perempuan.

11:12 Sebab sama seperti perempuan berasal dari laki-laki, demikian pula laki-laki dilahirkan oleh perempuan; dan segala sesuatu berasal dari Allah.

11:13 Pertimbangkanlah sendiri: PATUTKAH PEREMPUAN BERDOA KEPADA ALLAH DENGAN KEPALA TIDAK BERTUDUNG?

Ayat diatas diambil dari surat pertama Paulus kepada jemaat di korintus.
Tapi ajaran yg sudah hilang, ditinggalkan & tak diikuti lagi oleh ummat terdahulu, dimurnikan lagi oleh ALLAH dalam Qur'an:

Qs.33 Ahzab:59. Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya KE SELURUH TUBUH MEREKA". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.24 Nuur:31. Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka MENUTUPKAN KAIN KERUDUNG KE DADANYA, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak- budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinyua agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.

Qs.24 Nuur:60. Dan perempuan-perempuan tua yang telah terhenti (dari haid dan mengandung) yang tiada ingin kawin (lagi), tiadalah atas mereka dosa menanggalkan pakaian mereka dengan tidak (bermaksud) menampakkan perhiasan, dan berlaku sopan adalah lebih baik bagi mereka. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Bijaksana.

Qs.7 A'raaf:26. Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutup auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian takwa itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat.

Dan kenyataannya, ummat Islam-lah yang mengamalkan kewajiban tersebut sehingga masa ni. Lalu, jika tudung/jilbab diwajibkan oleh alkitab christian, mengapa mereka membenci muslimah bertudung?

Bagi saudari muslimah yg belum bertudung, mari kita bertudung, apa mau ditunggu lagi??? Ramai muslimah cakap belum siap, masih merasa tak baik, dan lainnya. Jika kena tunggu baik, maka sampai mati pun tak kan pernah merasa baik kerana manusia akan selalu merasa berdosa kerana kesilapan di masa lalu, kita ni manusia memiliki nafsu, bukannya malaikat yg selalu berbuat benar kerana tak ber-nafsu.

Dan bagi saudari muslimah yg sudah bertudung, mari perpaiki tudung kita dengan MENUTUPKAN KAIN TUDUNG KE DADA & MENGULURKAN KERUDUNG KE SELURUH TUBUH seperti yg perintahkan oleh ALLAH (bukan diperintah oleh manusia) dalam Qur'an.

Bagi saudari yg tudungnya sudah baik, mari kita ajak sekitar kita, rakan & saudari kita untok bertudung sahaja dahulu. Untok awal pertama, tak payah menutupi dada pun tak apa. Semua kena dilakukan bertahap, pelan-perlahan.

Secara logic pun seharusnya mereka berfikir, Ibunda Nabi Isa AS pun selalu digambarkan dengan bertudung, kenapa mereka tak ikuti suri tauladan yg dicontohkan oleh Ibu "Tuhan"???

Seumur hidup sy belum pernah tengok Bunda Maria tak bertudung, musti dan selalunya digambarkan guna tudung. Sy heran... ^_^

Perempuan ialah godaan iblis yg termasok besar sangat. Ditengok dari segi akhlak & sopan santun pun, setan lagi mudah & senang menggoda melalui wanita.

Dengan menggunakan tudung/jilbab, maka akan menjaga pandangan para bapak-bapak, anak-anak kecil & dewasa.

Bayangkan sahaja jika perempuan dengan baju ketat, pinggang nampak sangat,pantat bergoyang sana goyang sini,betis putih mulusss, paha menggoda... wow... @_~

Menurut Nabi Isa AS, melihat sahaja sudah termasok zinah:

Matius 5:28 Tetapi Aku berkata kepadamu: Setiap orang yang memandang perempuan serta menginginkannya, sudah berzinah dengan dia di dalam hatinya.

Tudung/jilbab justru untok meninggikan derajat wanita & menjaga keselamatannya. Pernah tengok kah ada lelaki hidung belang menggoda muslimah bertudung baik?

tapi jika ada perempuan dengan pusar nampak, punggung pun terlihat, belahan dada menyembul... wow... @_~... ini wajib dikejar... dirayu... disentuh sikit... jika tak marah, diraba... lalu digandeng, jika masih tak marah, direngkuh. Dan bukan tidak mungkin jika dirogol atau diperkosa!

Untok soalan perkosa ini, sebetulnya ramai pulak ayat tentang perkosa dalam alkitab christian, tempo hari sudah dibuka "sikit" oleh saudara Luqman... ^_^ ... 350 ayat! Insya ALLAH kita kena bahas lain masa.

Sekarang ni, mari kita tengok soalan tudung sahaja.
Ini buktinya jika wanita berjilbab itu justru dilindungi & diangkat derajat:

1 Korintus 11:10 Sebab itu, PEREMPUAN HARUS MEMAKAI TANDA WIBAWA DI KEPALANYA oleh karena para malaikat.

QS.33:59.Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin: "Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka". Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, KARENA ITU MEREKA TIDAK DIGANGGU. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Kita sebagai orang timur yg ramai beragama muslim, tentu tak pantut jika kita tak jaga sopan santun. Dan jika kita berbicara akhlak & sopan santun, maka tak boleh menurut manusia / sekumpulan manusia.

Kenapa? kerana akhlak sekumpulan manusia setempat sini tak sama dengan tempatan lain.

Saya bagi contoh sahaja: Seorang perempuan, tak bagus akhlaknya jika ia datang ke rumah kepala kampong dengan menggunakan bikini sahaja. Akan tetapi di negara barat, ada ramai tempat yg kita tak boleh mengenakan kain selembar pun ditubuh, jika tak telanjang, maka tak boleh masok ke tempat-tempat itu.

Lalu sy bertanya pada kawan saya yg berasal dari negara itu:
"Jika punya istri & anak gadis, bolehkah masok ke tempat seperti itu?"
Dan ternyata dia menjawab: "Tak boleh!" Lalu macam mana dengan para christian & Liberal + Pluralism yg membangga-banggakn budaya barat sementara ada orang barat yg tak bangga dengan budayanya???

Lalu sy tanya lagi pada kawan sy tu:
"Boleh kah jika istri & anak gadis kamu ditengok secara percuma/free/gratis oleh lelaki buaya???"

Itu budaya yg justru merendahkan kaum wanita, tapi mengapa justru mereka yg fitnah Islam membatasi Hak Azasi wanita dengan jilbab? Padahal itu ialah budaya yg tak tahu malu & tak ber-adab!

Jadi akhlak & sopan santun itu menurut agama, bukan menurut orang atau sekumpulan orang, kerana budaya setempat tak sama dengan budaya tempatan lainnya.

Ratu kecantikan yang ikut "Miss Universe Contest" pun tak tahu malu & tak ber-adab. Bahkan tak ber-adab sama sekali kerana maksiat yg dia lakukan di syiar-kan pada ramai orang sekali, bukan 1-2 negara, tapi syiar maksiat itu menyebar ke seluruh dunia.

Jadi menurut budaya barat, mengenakan bikini "2 pieces" itu masih biasa sahaja, masih sopan. Ada lagi yg teruk iaitu Lelaki, wanita, remaja, tua, muda, budak kecil pun lari sama-sama dengan telanjang bulat!

Bukan dalam gedung, tapi di jalan raya sekali..!!! Masok televisien pulak!!

Jika saudara mempunyai istri & anak gadis, bolehkah jika mereka menjumpai acara lari massal telanjang berkenaan???

Sekarang, ingin disukai para kufar dengan tak guna tudung? atau... ingin disukai ALLAH kerana bertudung?
-------------------
Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.

Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

Jika ada orang yg nak masok Islam, maka SEMUA dosa dia yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH.

Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), niscaya Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".

Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?

Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Sesungguhnya, masih ramai BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.

Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.

Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.

Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."

Seperti yg telah sy tulis kat wall post beberapa hari lepas... jadi,,, ada baiknya lelaki dari ummat christian berhenti menyembah Jesus & Roh Kudus, dan tukar menyembah ALLAH sahaja.

Dan ada baiknya ummat christiani bersyahadat:
Tidak ada Tuhan Selain ALLAH
Isa Rasulullah... ^_^

Dan juga dalam wall post beberapa hari lepas,,, ada baiknya jika ber-wudhu sebelum masok gereja...
Bersunat seperti Nabi Ibrahim, Ismail, Ishak, Yohanes, Jesus & Paulus..
Tak payah malu kerana Nabi Ibrahim pun bersunat ketika sudah tua.. ^_^
Membuka kasut & alas kaki sebelum masok gereja...
Bersujud seperti Jesus sujud & Nabi Ibrahim, Musa, Daud, dan lainnya...
Menghadap Kiblat seperti para Nabi terdahulu...
Berdo'a hanya kepada ALLAH sahaja... bukan kepada Jesus...
Bertahajud seperti Jesus bertahajud...
Dan ada baiknya pulak Gereja itu dirubah arahnya menghadap kiblat...

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.

8 Responses so far.

  1. Anonymous says:

    24:31 Surah An Nur

    Berikut adalah tafsiran 'lazim' dari 3 penterjemah Al Quran tersohor iaitu Mukhsin Khan, Pickthall, Syakir.

    Namun mengikut penterjemah Al Quran lain yang tidak diiktiraf disini, telah membuat kajian teliti terhadap perkataan "KHUMUR" yang disebut sebagai "PENUDUNG" tapi tidak ada perkataan yang melibatkan KEPALA atau RAMBUT.

    Jadi, bagaimana dari KHUMUR ia boleh manjadi "TUDUNG YANG MENUTUPI RAMBUT", yang kemudian dikelirukan lagi dengan kain yang jika sudah sedia menutup rambut, mengapa tidak dipanjangkan ke dada atau tubuh? Adakah Allah itu menurunkan wahyu untuk menjadikan ia sebagai ejek-ejekan atau ayatNya yang agung itu diterjemah sesuka hati demi kepentingan sesuatu kaum?

    Yahudi dan Nasrani, mungkin?


    Muhsin Khan
    And tell the believing women to lower their gaze (from looking at forbidden things), and protect their private parts (from illegal sexual acts, etc.) and not to show off their adornment except only that which is apparent (like palms of hands or one eye or both eyes for necessity to see the way, or outer dress like veil, gloves, head-cover, apron, etc.), and to draw their veils all over Juyubihinna (i.e. their bodies, faces, necks and bosoms, etc.) and not to reveal their adornment except to their husbands, their fathers, their husband's fathers, their sons, their husband's sons, their brothers or their brother's sons, or their sister's sons, or their (Muslim) women (i.e. their sisters in Islam), or the (female) slaves whom their right hands possess, or old male servants who lack vigour, or small children who have no sense of the shame of sex. And let them not stamp their feet so as to reveal what they hide of their adornment. And all of you beg Allah to forgive you all, O believers, that you may be successful.

    Pickthall
    And tell the believing women to lower their gaze and be modest, and to display of their adornment only that which is apparent, and to draw their veils over their bosoms, and......"

    Yusuf Ali
    And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments except what (must ordinarily) appear thereof; that they should draw their veils over their bosoms and ....

    Shakir
    And say to the believing women that they cast down their looks and guard their private parts and do not display their ornaments except what appears thereof, and let them wear their head-coverings over their bosoms, and not display their ornaments...."

    Bahasa:
    Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.

    SAMBUNGAN DI MUKA PERBICANGAN KE 2

  2. Anonymous says:

    Al Quran "KHUMUR" dari Al Quran & Allah dan bukan tafsiran manusia.

    An Nur 24:31 tidak memuat kata "jalabi" melainkan kata "khumuri". Kata khumuri ini di dalam kamus diartikan sebagai penudung kepala. Yusuf Ali di dalam English Qurannya mengartikan sebagai "veil" yang apabila diperiksa di kamus oxford berarti tudung kepala sebagaimana digunakan biarawati kristen

    Benar. Ayat 24:31 tidak mengandungi kalimat jilbab tetapi khumur. Khumur seakar dengan khamar, yang diterjemah kepada 'arak' iaitu sesuatu yang menutupi akal umpamanya dalam keadaan mabuk.

    Bacaan menterjemahkan khumur kepada penudung, atau veil dalam bahasa Inggeris, seperti disebut di dalam soalan di atas. Kamus Oxford (Dictionary of Current English, 1998), beri makna veil seperti berikut:

    1. piece of usually transparent fabric attached to a woman's hat etc., especially to conceal or protect the face.
    2. piece of linen etc. as part of a nun's headdress.
    3. thing that hides or disguises

    Dengan itu, difahamkan bahawa veil adalah:

    1. sehelai fabrik, lazimnya jenis jarang, yang dipasang di topi wanita dll terutama untuk menyembunyi atau melindungi bahagian muka (bukan kepala).

    2. sehelai linen dsb yang jadi sebahagian daripada tudung kepala biarawati. (Hanya sebahagian daripada tudung kepala sahaja, serupa dengan situasi topi tadi.)

    3. sesuatu yang menyorokkan atau menyamarkan.

    Justeru itu, khumur atau veil tidak bermaksud tudung kepala perempuan.

    Fungsi khumur (penudung) memang untuk menyorok atau menyamarkan. Ia menyorok atau menyamarkan bahagian dada perempuan, kerana ia disuruh Allah supaya diletak di bahagian anggota tersebut. Firman-Nya,

    "dan hendaklah mereka letak penudung (khumur) mereka pada dada mereka" (24:31)

    Ia menyorok atau menyamarkan, atau menudung, bentuk dada perempuan yang tidak dapat disorok, disamarkan oleh pakaian mereka.

    Dibuat daripada sehelai kain yang terasing, khumur tidak disuruh dipasang pada topi atau tudung kepala perempuan. Kerana perkataan 'topi' dan 'tudung kepala' tidak disebut di dalam al-Qur'an, lalu mereka tidak diwajibkan untuk dipakai.

    Tambahan lagi, ia tidak disebut supaya menudungi bahagian muka hingga ke dada. Hanya dada sahaja.

    Apapun, yang jelas ialah khumur tidak disuruh berfungsi sebagai penudung bagi bahagian kepala perempuan, dalam ajaran agama Allah.

  3. Anonymous says:

    Soal ajaran-ajaran lain yang Saudara sebut di atas, bercampur-baur dengan rujukan Taurat & Injil, untuk apa Saudara?

    Sedangkan mereka di sana, di Jerusalem dan Negara Kauskus Barat teramat ANGKUH tidak mahu membuka wahyu AL Quran untuk dipersetujui oleh paderi-paderi dan gereja mereka.
    Sedangkan Saudara disini merendahkan hati untuk menyelimuti diri dengan ajaran Yahudi & Kristian? Mengapa Saudara tunduk kepada Yahudi & Kristian?

    Ajaran Judaism-Nazarene tidak PERLU dimasukkan ke dalam TAUHID atau FIQH Islamik kerana ALLAH menyebut disini:

    Al Baqarah 2:120
    "Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: `Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)`. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.(QS. 2:120)"


    Oleh itu jika ALLAH melarang Muslim dari mengikuti infiltrasi dari denominasi (mazhab, sect) Yahudi & Kristian (Taurat,Injil), mengapa perlu umat Islam yang dipanggil ALLAH sebagai "MUSLIM", itu menjadi Yahudi atau Kristian dan buta-buta menjadi pengikut Yahudi atau Nasrani?

    ALLAH memanggil dan memberi gelaran kepadaku "Muslim" dan agama yang diredha Nya adalah ISLAM.

    Mengapa perlu aku menjadi Yahudi atau Kristian? Aku adalah Muslim dan kitabku Al Quran.

  4. Anonymous says:

    Ternyata Bani Israel itu BERANTAKAN sesame sendiri oleh ketiadaan persefahaman dalam mengikuti Al Kitab (sebelum Al Quran), mereka sendiri berbalah mengenai Taurat atau Injil, apakah ini kaum yang patut diikuti? Selepas Al Quran diturunkan kepada mereka, mereka masih berbalah. Sehingga kini terpecah kepada Katolik (Roman), Kristian Protestant (20 mazhab kecil) dan Judaism (Qabbalah, Talmudic).

    Allah tidak suka kepada mereka kerana sentiasa MELAWAN!
    Sebagai hamba sudah tentu kita tidak mahu melawan kitabNya! Kita harus mengikuti Al Quran kerana kita tidak mahu menjadi seperti Yahudi & Kristian yang tidak pernah berhenti berbalah, sehingga zaman ini.

    Al Baqarah 2:113

    "Dan orang-orang Yahudi berkata: "Orang-orang Nasrani itu tidak mempunyai sesuatu pegangan (ugama yang benar)"; dan orang-orang Nasrani pula berkata: "Orang-orang Yahudi tidak mempunyai sesuatu pegangan (ugama yang benar)"; padahal mereka membaca Kitab Suci masing-masing (Taurat dan Injil). Demikian juga orang-orang (musyrik dari kaum Jahiliyah) yang tidak berilmu pengetahuan, mengatakan seperti yang dikatakan oleh mereka itu. Maka Allah akan menghukum (mengadili) di antara mereka pada hari kiamat mengenai apa yang mereka berselisihan padanya."

  5. Anonymous says:

    Al Baqarah 2:2 "Kitab (Al Quran) ini tidak ada keraguan padanya; petunjuk bagi mereka yang bertakwa."

    CUKUPLAH AL QURAN UNTUKKU!

    2:3 "Iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib, dan mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka."

    ISLAM YANG SEBENAR: PERCAYA KEPADA ALLAH, MALAIKAT & PERKARA GHAIB, SOLAT, BERSEDEKAH, BERZAKAT!

    SAUDARA MEMPERSOALKAN WANITA & TUDUNG DAN SAMA ADA MEREKA DIBENCI ATAU DISAYANGI ALLAH. SAYA SUDAH MENJAWAB DI ATAS! SOAL TUDUNG SUDAH TIADA DALAM ARGUMENTASI INI! PERSOALAN DISAYANGI ATAU TIDAK DISAYANGI ALLAH TIADA DALAM KITABNYA. ALLAH SAYANG PADA SEMUA MAKHLUKNYA.

    بسم الله الرحمن الرحيم

    BIMILLAHIRAHMANIRAHIM.

    "DENGAN NAMA ALLAH, YANG PEMURAH YANG PENYAYANG"

    Allah itu Pengampun, pemurah dan penuh dengan kasih sayang.
    Oleh itu tak perlulah saudara menghentam siapa yang layak disayangi atau tidak!

    Kerana SAYANG & PENGAMPUN itu sifat ALLAH, Dia telah menyebut sifatNya itu dan saudara tidak perlu menafikannya dengan dalil aqli saudara yang penuh kebencian itu!

    Allah turut memberi peringatan kepada manusia seperti saudara yang dimana hati dibebani satu PENYAKIT, iaitu suka berburuk sangka dan menghukum manusia dengan hati:

    2:10 "Dalam hati mereka (golongan yang munafik itu) terdapat penyakit (syak dan hasad dengki), maka Allah tambahkan lagi penyakit itu kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran)."

    Janganlah saudara SYAK BURUK SANGKA dan HASAD DENGKI terhadap manusia lain yang saudara lihat dari luaran tidak kelihatan seperti seorang yang ALIM atau BERTAQWA mengikut tafsiran akal saudara. Kerana ALLAH amat marah terhadap manusia yang berpenyakit hati.

    Juga seperti ulama-ulama dan ustaz di masjid yang suka mencerca di rumah suci ALLAH dengan cacian menghukum manusia atas dasar kebencian dalam diri mereka yang menganggap mereka itu SEMPURNA.

    2:39 "Dan orang-orang kafir yang mendustakan ayat-ayat keterangan kami, mereka itu ialah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya."

    Mengikut kata Allah, manusia yang tidak percaya kepada Al Quran serta mendustakan ayatNya, adalah seburuk-buruk manusia.

    Jadi mengapa perlu ajaran-ajaran polytheistic Yahudi & Nasrani yang sudah tersasar jauh dijadikan ikutan oleh Muslim?

    Tidak cukupkah Al Quran untuk anda, Saudara?

    Al Ahzab 33:48 "And be not compliant to the unbelievers and the hypocrites, and leave no regard to their annoying talk, and rely on Allah; and Allah is sufficient as a Protector."

    "ALLAH IS SUFFICIENT AS A PROTECTOR"

    Allah itu sempurna dan kitabNya Al Quran sempurna untuk kehidupan hambaNya. Oleh itu, aku tidak perlu takut kepada makhluk tetapi takut kepada Pemeliharaku, Allah. Di akhirat nanti tidak ada seorang makhluk pun yang dapat membantu aku dan para rasul dan nabi tidak akan dipertanggungjawabkan untuk dosa-dosaku. Sama juga dengan pahala atas amal ibadatku.

    Pemeliharaku sempurna sebagai pelindung untukku!

    Sekian, Salam Ramadhan.

  6. Anonymous says:

    Salam....

    Nampaknya admin (pemilik blog) begitu setia mengamalkan Bible sedangkan dlm Al Quran sangat jelas Allah dan rasulNya menyatakan kitab2 terdahulu telah mengalami campur tangan manusia (adanya editan) terhadap kitab2 tersebut...... disaat kini umat kristian tidak mengamalkan Bible admin pula begitu setia mengamalkannya.....

  7. Abu Haris says:

    Admin cuma nak nyatakan dalam kitab panduan kristian pun ada arahan tentang bertudung

Leave a Reply